Ας μιλήσουμε για Διαχείριση Δεδομένων…
-
Η διαχείριση δεδομένων αποτελεί πλέον τον βασικότερο στόχο αλλά και τον μεγαλύτερο πόνο πολλών επιχειρήσεων.
Αν μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε ότι όλοι όσοι συμμετέχουν στη διαδικασία ανάπτυξης προιόντων θα έχουν πρόσβαση στη τελευταία έκδοση των δεδομένων (κατασκευαστικά σχέδια, data sheets, λίστες υλικών, προγράμματα κοπών κα), όχι μόνο θα γλυτώναμε πολύτιμο χρόνο, αλλά θα βλέπαμε και την παραγωγικότητα της εταιρείας να αυξάνεται εκθετικά.
To DDM έρχεται για να επιμεληθεί αυτή την οργάνωση γλυτώνοντας πολύτιμο χρόνο τόσο από τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς που δημιουργούν και επεξεργάζονται τα δεδομένα, όσο και από τους ανθρώπους που τα χρησιμοποιούν (διοίκηση, εμπορικό τμήμα, τμήμα προμηθειών κοκ).
Η DDM απαρτίζεται από ειδικούς στη διαχείριση δεδομένων που δρουν στο χώρο αυτό την τελευταία 20ετια.
Το DDM είναι ένα εμβληματικό προϊόν, που ξεκίνησε ως ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης δεδομένων σε ομάδες εργασίας της Pro/Engineer.
Μετά από πολλές αναβαθμίσεις που υπέστη την τελευταία 20ετία, εξελίχθηκε σε ένα πλήρως αναπτυγμένο σύστημα διαχείρισης δεδομένων το οποίο ενσωματώνεται στα πιο δημοφιλή CAD συστήματα.
Πλέον, εκτός από τη διαχείριση εκδόσεων και αναθεώρησης των δεδομένων (versioning, revision), με το DDM γίνεται ολοκληρωμένη διαχείριση του κύκλου εργασίας μέσω των διαγραμμάτων ροής σε ECO (Engineering Change Order) και ECN (Engineering Change Notices), διαχείριση BOM (Bill of Materials), αλληλεπίδραση με το ERP καθώς και τη διαδικτυακή συνεργασία με συναδέλφους ή συνεργάτες που βρίσκονται σε απόσταση.
Είναι εντυπωσιακό πώς όλα αυτά μπορούν να γίνουν χωρίς κάποιο αυξημένο κόστος και με πολύ απλό τρόπο.
Ας διευκρινίσουμε λοιπόν ότι μιλώντας για DDM, αναφερόμαστε σε λειτουργίες όπως:
Διαχείριση εκδόσεων
Ροές εργασίας
Ελεγχόμενη πρόσβαση σε δεδομένα
Διαχείριση λίστας υλικών
Εύκολη αναζήτηση και προσπέλαση σχεδίων και δεδομένων
Καρτέλες πληροφοριών προσαρμοσμένες στις εκάστοτε ανάγκες του προϊόντος
Αυτόματες ενημερώσεις μέσω email
Δυνατότητα πρόσβασης μέσω web (Web client)
Προστατευμένη βάση δεδομένων και λειτουργία back up
Αλληλεπίδραση με το ERP
Σημαντικό είναι να σημειώσουμε ότι την αρχική υλοποίηση του DDM, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε εταιρείας, αναλαμβάνει η έμπειρη ομάδα των τεχνικών της Mech.Engineers, καθώς και την εκπαίδευσή σας, τόσο στην προσαρμογή όσο και στη χρήση του DDM.
- Ας Δούμε Τώρα Τα Στάδια Με Τα Όποια Μπορεί Να Ενταχθεί Το DDM Στην Επιχείρηση:
-
Εγκατάσταση
To DDM είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε όλο το «στήσιμο» του να γίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς να έχει εξεζητημένες απαιτήσεις σε σέρβερ.
Ουσιαστικά, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα Workstation με Windows 10, 11 ή Windows server. Για μικρές εγκαταστάσεις, έως 20 χρηστών, δεν απαιτείται η αγορά SQL Server. Ενσωματώνεται πλήρως σε SolidWorks, Inventor, Solidedge, Pro/Engineer, Creo, AutoCAD και IronCAD.
Στα πλαίσια της εγκατάστασης, ορίζουμε τους χρήστες και τα δικαιώματα τους, μέσω της δημιουργίας ομάδων και της διανομής ρόλων. Μπορούμε βέβαια και μετέπειτα να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε χρήστες, να δημιουργήσουμε μία νέα ομάδα ή και να τροποποιήσουμε τα δικαιώματα των υπάρχοντων χρηστών.
Στο σημείο αυτό σχεδιάζουμε τις καρτέλες και ορίζουμε τις απαραίτητες πληροφορίες, τη χρηστικότητά τους και τα μενού με βάση τις ανάγκες σας. Στη συνέχεια, με την ίδια πάντα ευκολία, δημιουργούμε τα διαγράμματα ροής τα οποία ορίζουν τα στάδια (working process) από την ανάθεση της δουλειάς και τον σχεδιασμό έως και την κατασκευή ή την αποθήκευση του προϊόντος, ανάλογα με τις απαιτήσεις τις εταιρείας. -
Εμπειρία Χρήστη
Παρόλο που η εγκατάσταση είναι το σημαντικότερο στάδιο που εξασφαλίζει ότι ένα σύστημα PLM λειτουργεί αποτελεσματικά, η πλήρης ενσωμάτωσή του στην εταιρεία ολοκληρώνεται μέσα από την εμπειρία του χρήστη.
Επομένως, σημαντικό ρόλο παίζουν τόσο το πως λειτουργεί το σύστημα αλλά και το πόσο φιλικό είναι το περιβάλλον εργασίας του προς το χρήστη. Το DDM, σε αντίθεση με άλλα PLM συστήματα, είναι εύκολο στη χρήση και στην αλληλεπίδραση με όλους τους χρήστες, ανεξαρτήτως επιπέδου.
Ένα σύστημα PLM συνήθως αποτυγχάνει όταν οι χρήστες δυσκολεύονται να το χρησιμοποιήσουν, είτε επειδή το βρίσκουν χρονοβόρο, είτε επειδή ενδέχεται να τους περιορίζει ή απλά επειδή μπορεί να αντιδρούν σε μία βεβιασμένη απόφαση που πάρθηκε από τους ανωτέρους τους και με την οποία δεν συμφωνούσαν.
Το DDM παρέχει στο χρήστη ένα διαισθητικό περιβάλλον εργασίας και ταυτόχρονα, με μία γρήγορη ματιά, του δίνει μία ξεκάθαρη εικόνα των ενεργών εργασιών, των δεδομένων που έχουν ελεγχθεί κοκ. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να έχει εύκαιρες τις αποθηκευμένες αναζητήσεις, τα αγαπημένα και άλλους χρήσιμους φακέλους όπως για παράδειγμα φακέλους με αρχεία που χρησιμοποίησε πρόσφατα, κα.
Τέλος, μία πολύ ωραία πινελιά στο DDM είναι η λειτουργία ειδοποιήσεων μέσω email, δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να έχει εύκαιρη οποιαδήποτε στιγμή μία προεπισκόπηση των τρεχόντων εργασιών από οποιοδήποτε pc, laptop, ακόμα και από το κινητό του.
-
Ευελιξία Αναζήτησης
Στο περιβάλλον εργασίας του DDM, υπάρχει μία μπάρα στο πάνω μέρος με πεδία αναζήτησης (όπως “Name” και “Description”) καθώς και κάποια φίλτρα που μπορούν να περιορίσουν την αναζήτηση,
όπως για παράδειγμα με βάση το “Status” του αρχείου. Ακριβώς από κάτω, εμφανίζεται η λίστα με τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την τρέχουσα αναζήτηση. Κάνοντας κλικ σε ένα αποτέλεσμα, εμφανίζονται συνοπτικά σε προεπισκόπηση πρόσθετες πληροφορίες (“metadata”) που έχει το συγκεκριμένο αντικείμενο, οι οποίες αντλούνται αυτόματα από το CAD ή τις καρτέλες που έχουμε δημιουργήσει στο DDM. Επομένως,
όταν ο χρήστης ψάχνει κάτι, απλά γράφει στο πεδίο αναζήτησης τις λέξεις-κλειδιά και από κάτω εμφανίζονται όλα τα σχετικά αποτελέσματα. Παράλληλα, για τις περιπτώσεις που απαιτείται πιο σύνθετη αναζήτηση, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει πιο λεπτομερής σύνθετη αναζήτηση. Τόσο η απλή όσο και η σύνθετη αναζήτηση μπορούν να αποθηκευτούν στον φάκελο με τις αγαπημένες αναζητήσεις.Υπάρχει Επίσης Η Δυνατότητα Αποθήκευσης Κάποιων Τυπικών Αναζητήσεων Που Χρησιμοποιεί Ολόκληρη Η Εταιρεία, Στις Οποίες Θα Έχουν Πρόσβαση Όλοι Οι Χρήστες, Προσδίδοντας Έτσι Άμεση Πρόσβαση Σε Προκαθορισμένα Parts, Αποθέματα Κτλ.
-
Στη Χρήση
Ο τρόπος με τον οποίο ένας χρήστης δουλεύει στο DDM ποικίλλει ανάλογα με το διάγραμμα ροής των εργασιών του και τα δικαιώματά του (ή τον ρόλο του). Για τους χρήστες CAD, το DDM μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως σε SolidWorks, Inventor, Pro/Engineer, SolidEdge, IronCAD, Creo και AutoCAD.
Εκτός από τον client υπάρχει ένα έξυπνο widget στη γραμμή εργασιών ή στην επιφάνεια εργασίας, στο οποίο μπορεί ο χρήστης να βάλει αρχεία με drag and drop.
Έτσι ξεκινά η διαδικασία εισαγωγής δεδομένων:
Ο χρήστης συμπληρώνει μόνο τις λεπτομέρειες στις καρτελες και εκχωρεί οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση/ταξινόμηση.
Το DDM μας παρέχει επίσης την δυνατότητα να παράγουμε με ευκολία σειριακούς αριθμούς και να έχουμε πολλούς κωδικούς επιλέγοντας κάθε φορά ποιον χρειαζόμαστε. Επιπλέον, μπορούμε να εντάξουμε στο σύστημα οποιαδήποτε κωδικοποίηση έχει η εκάστοτε εταιρεία ή/και να δημιουργήσουμε εξαρχής μια πολύ advanced κωδικοποίηση. -
Διαχείριση Ροής Εργασιών
Εκτός από τις δυνατότητες σχετικά με τα πεδία αναζήτησης στις οποίες αναφερθήκαμε παραπάνω, υπάρχει μία πληθώρα εργαλείων για τη διαχείριση των διαγραμμάτων ροής.
Το DDM διαθέτει ένα πολύ ωραίο εργαλείο για τη δημιουργία διαγραμμάτων ροής, το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να καθορίσει την ροή εργασιών και τη διαδικασία έγκρισης (decision/approval) ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας.
Έτσι, το DDM προσδίδει στην εταιρεία αυτονομία σε σχέση με τη δημιουργία νέων ροών εργασίας ή τις τροποποιήσεις των ήδη υπάρχοντών, προκειμένου να συμβαδίζουν με τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Παράλληλα, το DDM παρέχει στον χρήστη πολύ χρήσιμα εργαλεία ειδοποιήσεων. Το πιο ενδιαφέρον είναι, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι ειδοποιήσεις μέσω email. Το DDM ενσωματώνεται στο email του χρήστη ώστε μέσω αυτού να μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγχει τη ροή, την ανάθεση και την έγκριση των εργασιών που τρέχουν. Είναι πολύ εύκολο να οριστεί η πρόσβαση των χρηστών στο DDM.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το DDM λειτουργεί και σε φορητές συσκευές, όπως tablet, smartphone, iPhone. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα παράκαμψης του ελέγχου δεδομένων, σε προκαθορισμένο χρόνο ή χειροκίνητα, προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι κάποιες κρίσιμες αποφάσεις έγκρισης κτλ δεν θα διακόπτουν τη ροή εργασιών, στην περίπτωση που κάποιος χρήστης παραιτηθεί, λείπει σε άδεια, αρρωστήσει ή για τον οποιονδήποτε λόγο κωλύεται να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του. -
Επεξεργασία ΒΟΜ
Προς το παρόν, η δυνατότητα διαχείρισης διαφορετικών τύπων ΒΟΜ μέσα απο το σύστημα PDM, αποτελεί επανάσταση στη διαχείριση δεδομένων.
Παρόλο που πολλές από τις υπάρχουσες λύσεις του CAD επιτρέπουν στον χρήστη να εξάγει BOM βάσει του 3D assembly, τις περισσότερες φορές δεν ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις. Στο DDM υπάρχει η λειτουργία σύγκρισης των BOM μεταξύ 2 εκδόσεων.
Για παράδειγμα μπορούμε σε ένα assembly να συγκρίνουμε τα BOM μεταξύ της έκδοσης που βρίσκεται υπό επεξεργασία και μία παλιότερης έκδοσης που έχει σταλεί για έγκριση, αποκτώντας ξεκάθαρη εικόνα για ό,τι προστέθηκε, αφαιρέθηκε ή διαφοροποιήθηκε από τη μία έκδοση στην άλλη.
Επίσης, ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα που μόνο το DDM παρέχει στον χρήστη, είναι η δυνατότητα τροποποίησης των BOM χωρίς τη χρήση CAD. -
Ενσωμάτωση στην Επιχείρηση
Το τελευταίο θέμα στο οποίο πρέπει να αναφερθούμε είναι η ενσωμάτωση της διαχείρισης δεδομένων σε μία επιχείρηση. Το DDM Web client, δίνει τη δυνατότητα πιο εύκολης, άμεσης και ελεγχόμενης πρόσβασης στα δεδομένα σε όσους το χρειάζονται,
μέσα από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή, διευκολύνοντας έτσι πωλητές, εξωτερικούς συνεργάτες, μηχανικούς που ταξιδεύουν, ανθρώπους από την παραγωγή που χρειάζονται γρήγορη πρόσβαση στα σχέδια, κα.
Παρέχει επίσης εργαλεία project management. Από το DDM Web Client μπορούμε επίσης να ορίσουμε task παραγωγής ώστε να επιβλέπουμε σε ποιο στάδιο βρίσκεται η κάθε φάση και πόσο διαρκεί.
To DDM Web client δίνει μια άμεση εικόνα των δεδομένων σε όσους είναι συνδεδεμένοι στο σύστημα και όχι μόνο στους σχεδιαστές, ανάλογα με την προσβασιμότητα που έχουμε ορίσει ανά ομάδα χρηστών.
Ο χρήστης χρειάζεται απλά να συνδεθεί με τους κωδικούς του σε μία ηλεκτρονική διεύθυνση από τον υπολογιστή του ή από οποιαδήποτε άλλη συσκευή. Στο DDM Web Client μπορούμε να έχουμε απεριόριστους χρήστες χωρίς κανένα επιπλέον κόστος. Επίσης, εφόσον όπως αναλύσαμε παραπάνω, η διαχείριση δεδομένων είναι το κλειδί για την επιτυχή ανάπτυξη προϊόντων, το DDM επιτρέπει την εύκολη διασύνδεσή του με το σύστημα ERP. Όλη η πληροφορία των BOM δημοσιεύεται αυτόματα σε έναν προκαθορισμένο φάκελο που μπορεί να διαβαστεί μέσω του συστήματος ERP.
Συμπερασματικά Μπορεί να ακούγεται προφανές, αλλά η ευχρηστία μιας εφαρμογής είναι απαραίτητη, ειδικά αν πρόκειται για διαχείριση δεδομένων. Παρόλα αυτά, πολλοί εστιάζουν στο να αναπτύξουν περίπλοκα συστήματα, τα οποία οι σχεδιαστές αποφεύγουν να χρησιμοποιούν, μέχρι να γίνουν απολύτως αναγκαία.
Η ομάδα της CSI εξελίσσοντας το DDM, εστίασε στην δημιουργία ενός εύχρηστου περιβάλλοντος, φιλικού προς το χρήστη και παράλληλα καινοτόμο σε δυνατότητες που έλειπαν από άλλα συστήματα PLM. Έτσι, το DDM συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας μίας επιχείρησης όχι μόνο παρέχοντας πληθώρα δυνατοτήτων σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων, τα workflows, τα BOM και τη διασύνδεση με το ERP αλλά και με την πλήρη ενσωμάτωσή του στην καθημερινότητα των χρηστών του. Τέλος, είναι επίσης σημαντικό ότι το DDM ενσωματώνεται στα περισσότερα και δημοφιλέστερα CAD της αγοράς και διατίθεται σε πολύ προσιτή τιμή.
Στη Mech.Engineers ακούμε και αναλύουμε τις ανάγκες σας ώστε να προσαρμόσουμε το DDM στις προδιαγραφές της εταιρείας σας, έτσι ώστε εσείς να απολαμβάνετε και να επωφελείστε από όλα τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες του, χωρίς να απαιτείται εξειδικευμένη τεχνογνωσία και χρόνος από τη δική σας πλευρά.











Previous
Next